به گزارش کارآفرین نیوز، براساس آمار سایت دیتا.آی (Data.Ai)، گردش مالی بازار جهانی بازیهای رایانهای و موبایلی در سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
موانع رشد اقتصادی که در سال ۲۰۲۲ در عرصههای گوناگون جهانی رخ داد مانند افزایش قیمتها و هزینههای استقراض موجب شد تغییرات چشمگیری در زنجیره تامین کالاهای مختلف و همچنین در بازارهای کالاهای مصرفی رخ دهد.
در پی بروز این عوامل بازدارنده و به منظور حفظ قدرت خرید برای مایحتاج ضروری، مردم در انتخابها و تصمیمات خود برای خرید بازنگری کردند و خریدهای غیرضروری خود را کاهش دادند.
بازار بازیهای موبایلی نیز از جمله بازارهای کالا و خدمات است که از واکنش مردم نسبت به افزایش تورم، زیان چشمگیری ثبت کرده است. در سال گذشته، میزان هزینهای که مردم برای بازیهای موبایلی پرداخت کردند ۵ درصد کاهش یافت که بنا بر آمار، بالغ بر ۱۱۰ میلیارد دلار ارزیابی شده است.
آمار اولین نصب بازیهای موبایلی، حدود ۸ درصد رشد ثبت کرده و به رکورد ۹۰ میلیارد رسیده است و بازیهای هایپرکژوال (hypercasual) یا گیمهای تفننی در این میان، رکورددار بودهاند که در نقطه مقابل بازیهای هاردکُر (Hard-Core) یا حرفهای قرار میگیرد.
براساس آماری که موسسه تحلیلی آمپره (Ampere Analysis) منتشر کرده فروش جهانی بازیهای رایانهای و موبایلی و متعلقات؛ مانند رایانههای گیمینگ و کنسولهای بازی نیز در سال گذشته میلادی، با کاهش سالانه ۱.۲ درصدی به ۱۸۸ میلیارد دلار رسید.
نظر شما