به گزارش کارآفرین نیوز؛ محمدرضا خورسندی با اشاره به لزوم برشمردن نقاط تمایز بانکها برای جذب مشتری تاکید کرد: اصولاً بانکها در جذب مشتری، نقاط برجسته خود را بهعنوان ویژگیهای منحصربه فرد مشخص کرده و از آن در معرفی بانک بهره میبرند. از این نقاط ممتاز میتوان به تجربه، شفافیت، استحکام مالی، قابل اتکا بودن، کیفیت خدمات، خدمات متمایز و نیز اصلی همچون کفایت سرمایه مناسب اشاره نمود. موضوعی که اگرچه در صنعت بانکداری ایران آنچنان موردتوجه قرار نمیگیرد اما در محافل تخصصی بر همین نقاط تمایز تکیه میشود و بانک کارآفرین را جزو سه رتبهدار نخست بانکی در ایران در جایگاه کفایت سرمایه میدانند.
رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین همچنین خطاب به روسای شعب خواست به این مشخصهها توجه خاص داشته باشند و ادامه داد: نقاط ممتاز بانک باید در بازاریابیهای شعب بهعنوان یک وجه تمایز بانک کارآفرین با بانکهای دیگر موردتوجه و تاکید قرار گیرد. مشتریان باید بدانند در بانکی سرمایهگذاری و تعامل میکنند که علاوه بر شاخصهای بانکی متعارف در داخل کشور به شاخصهای بینالمللی نیز توجه ویژه دارد.
محمدرضا خورسندی در ادامه با اشاره به توصیههای صاحبنظران علم کسب و کار و آنچه که در بحثهای تئوری به آن نیز توجه شده است، ادامه داد: در کتب مرتبط با راهبردهای موفق کسب و کار و همچنین سخنرانیهای صاحبنظران این علم، الویت ویژهژ ای برای "بازار هدف" قائل شده است و در همین راستا، بر شناخت رقبا و دستهبندی مشتریان تاکید دارد.
به گفته وی، این اصول به این نکته مهم توجه دارد که در مواجهه با مشتری، جایگاه و مزایای بانک باید موردتوجه قرار گیرد، بر همین اساس روسای محترم شعب باید نقاط ممتاز بانک کارآفرین ازجمله، خوشنام، قابلاطمینان بودن و استحکام مالی بانک را به مشتریان نشان دهند.
این عضو هیات مدیره بانک، افزود: یکی دیگر از مزایای بانک کارآفرین که بعضاً از سوی مشتریان بزرگ ابراز میشود، موضوع حرفهای گری همکاران در شعب و ستاد است و باعث میشود بر خود ببالیم که همکارانمان مورد مشورت مشتریان بزرگ و کوچک برای امور بانکی خود قرار میگیرند.
خورسندی تاکید کرد: برای موفقیت باید استراتژی و تاکتیک در یک راستا باشند، فرایندها باید بهگونهای تدوین شود که مشتریپسند بوده، و نیازهای مخاطبین را برطرف کند. به همین لحاظ، ضروری است که ما به کاستیهایمان واقف باشیم و با همت جمعی نسبت به رفع نواقص در اسرع وقت اقدام کنیم. قطعاً ورود به عرصه تکنولوژیهای روز امری اجتنابناپذیر است که در شرایط فعلی کمی در آن عقبماندگی داریم و با توجه به عزم مدیران این بخش امیدواریم که تا سال آتی کاستیها رفع شده و همراه با تکنولوژیهای روز بتوانیم زنجیره ارزش خدمات را تکمیل کنیم.
نظر شما