به گزارش کارآفرین نیوز، رقابت چین و آمریکا هر بار به شکل جدیدی نمایان میشود؛ از حوزه حمل و نقل گرفته تا زنجیرههای تامین. اما آنچه بیش از همه در این میان، سروصدا ایجاد کرده تنش این دو کشور در حوزه فناوری است.
منبع آگاه نزدیک به شرکت بایدو (Baidu) اعلام کرد تا ماه مارس، چتبات هوش مصنوعی خود را رونمایی خواهد کرد.
براساس اخبار منتشره، این شرکت سرویس چتبات هوش مصنوعی را به عنوان یک اپلیکیشن مستقل راهاندازی خواهد کرد که به تدریج با موتور جستجوی بایدو یا همان گوگل نسخه چینی ادغام خواهد شد.
ربات چتجیپیتی که در نوامبر ۲۰۲۲ رونمایی شد براساس فناوری یادگیری ماشینی فعالیت میکند و برای پاسخ به پرسش کاربران، از حجم وسیعی از دادهها استفاده میکند تا پاسخی مناسب ارائه کند.
پس از انتشار این خبر، سهام شرکت بایدو در یک روز، ۵.۸ درصد افزایش یافته است که در چهار هفته اخیر، بیسابقه گزارش شده است.
اخیرا تمرکز چتباتها در چین بر تعاملات اجتماعی قرار گرفته است در حالی که چتجیپیتی در فعالیتهای تخصصی مانند برنامهریزی و مقاله نویسی، بهتر عمل میکند.
بایدو تصمیم دارد به جای آنکه در پاسخ به جستجوی کاربران، فقط لینک ارائه کند نتایج و پاسخهایی را که چتبات تولید میکند نیز به کار گیرد. با توجه به قوانین سخت وضع شده بر شرکتهای اینترنتی در چین، به نظر میرسد این موتور جستجو که به گوگل چینی معروف است کاربران زیادی را به خود جذب کند.
شرکت بایدو، سرمایهگذاری کلانی در حوزه فناوریهای مرتبط با هوش مصنوعی از قبیل خدمات فضای ابری، ریزتراشه و رانندگی خودکار انجام داده است و با تداوم این روند، در تلاش است منابع درآمدی خود را تنوع بخشد.
در همایش ماه گذشته توسعهدهندگان محتوا در دسامبر ۲۰۲۲، بایدو از سه تولیدکننده محتوا بر بستر هوش مصنوعی رونمایی کرد که فناوری پایهای آنها، توانایی انجام وظایف فیلمنامهنویس، طراح گرافیکی یا ایلاستریتر، سردبیر یا ویراستار و انیماتور را دارا است.
نظر شما