دیمون ‌پک‌وود؛ بنیانگذار نسل هزاره‌ای تلاش کرده است با استارتاپ آموزشی خود در قامت یک کارآفرین اجتماعی، در جامعه ظاهر شود و با بهره‌گیری از علایق نسل زِد، نوجوانان رنگین‌پوست این نسل را به سمت مهارت‌آموزی سوق دهد.

بازی‌های رایانه‌ای؛ ابزار بسط فرهنگ مهارت‌آموزی میان رنگین‌پوستان

به گزارش کارآفرین نیوز، بنیانگذار نسل هزاره‌ای تلاش کرده است با بهره‌گیری از علایق نسل زومر (زِد)، فرصت آموزش و مهارت را برای جوانان و نوجوانان رنگین‌پوست مناطق محروم فراهم سازد تا با مهارت‌آموزی بتوانند مسیری برای کسب درآمد در آینده نزدیک بیابند.

دیمون پک‌وود (Damon packwood)؛ جوان نسل هزاره (Y)؛ هم‌بنیانگذار و مدیر اجرایی استارتاپ اِدتکِ گیم‌هِد (Gamehead) خود از رنگین‌پوستان آمریکایی است که طعم فقر را در دوران نوجوانی با پوست و استخوان چشیده است.

پک‌وود که در خانواده‌ای کم‌درآمد متعلق به قشر کارگر در سان‌فرانسیسکو بزرگ شده بود اولین عضو خانواده بود که توانست با حمایت برنامه آموزشی آپ‌وارد به دانشگاه راه پیدا کند.

در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ و در سال‌های اولیه جوانی، پک‌وود به یک نکته رسید: تمام نوجوانان و جوانان نسل زِد، مدام تلاش می‌کردند به کامپیوتر دسترسی پیدا کنند تا بتوانند بازی کنند. آنهایی هم که به مدرسه می‌رفتند تمام سعی خود را می‌کردند زودتر تکالیفشان را تمام کنند و بروند سراغ بازی. همچنین پک‌وود دریافت دانش‌آموزان، برای انجام تکالیف خود از کامپیوتر کمک می‌گرفتند.

پک‌وود می‌گوید: دانشجوی ارشد مطالعات سینما بودم، بنابراین رسانه را خوب می‌شناختم. اما نوجوانان نسل زد بدون اینکه سواد رسانه‌ای داشته باشند با رسانه هماهنگ شده‌اند، آهنگ دانلود می‌کنند و به دنبال جدیدترین فیلم‌های ساخته و اکران‌شده می‌گردند. این مهارت آنان بدون آنکه آموزش خاصی دیده باشند برایم قابل توجه بود.

وی دریافت باید کاری نوین در مسیری جدید را آغاز کند. پک‌وود می‌افزاید: ما بومیان سرزمین دیجیتال نبودیم و نمی‌دانستیم دقیقا چه وقایعی در جریان است. برای نسل زد، ما میانسال به شمار می‌آمدیم. موضوع را با هم‌کلاسی‌هایم در میان گذاشتم تا از آنان، برای ایجاد تحول در این مسیر کمک بگیرم؛ پاسخ‌ منفی بود.

پک‌وود تصمیم گرفت از این پدیده نوظهور یعنی علاقه به بازی‌های کامپیوتری برای کمک به آموزش و مهارت‌آموزی نسل زد کم‌برخوردار و رنگین‌پوست بهره بگیرد تا کمک کند در دنیای دیجیتال، سطح سواد فناوری اطلاعات، تولید، طراحی و مهارت‌های رسانه‌ای آنان افزایش یابد.

وی که خود در سال ۲۰۱۱ از دانشگاه دولتی کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شده بود تصمیم گرفت مهارت خود را با علاقه نسل زد پیوند بزند و آن را در جهت توانمندسازی رنگین پوستان این نسل به کار گیرد.

بنابراین در سال ۲۰۱۵، اِدتِک «گیم‌هِد» را راه‌اندازی کرد تا زمینه مهارت‌آموزی در حوزه‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار را به جوانانی که دوران دبیرستان و کالج را می‌گذرانند فراهم کند.

یک تیر و دو نشان

این اِدتِک آینده‌نگر، کار خود را به عنوان یک استارتاپ آموزشی آغاز کرد ولی در حال حاضر به عنوان یک کارآفرینی اجتماعی شناخته می‌شود که برای ساخت بسیاری از این بازی‌های کامپیوتری آموزشی از افرادی بهره می‌گیرد که در زمینه نرم‌افزار، سخت‌افزار، مسایل آموزشی و کمک‌آموزشی، روانشناسی کودک و نوجوان و بسیاری زمینه‌های دیگر تخصص دارند.

این استارتاپ که هم در زمینه آموزش رایگان به نوجوانان مناطق محروم فعالیت می‌کند و هم زمینه را برای اشتغال افراد بسیاری فراهم کرده است در سال ۲۰۲۱ به عنوان یکی از برندگان جایزه کالیفرنیا ۱۰۰ انخاب شد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =